Ioan Horoba: ”Am senzatia ca, chiar daca se incearca revenirea la 18 echipe, nu se va reusi.”


Presedintele lui Gaz Metan Medias, Ioan Horoba, a zis, in emisiunea ”Liga de weekend”, de la Sport Total FM, ca nu a fost de acord cu schimbarea sistemului competitional din Liga 1, dar majoritatea cluburilor au votat in favoarea acestui lucru la doua adunari generale ale Ligii Profesioniste de Fotbal.
”In nume personal, interesul clubului Gaz Metan n-a fost ca noi sa acceptam sa retrogradeze sase echipe. Am luat atitudine in Adunarea Generala a LPF, in care noi, Ceahlaul, Concordia si, pare-mi-se, si Viitorul am fost impotriva acestui sistem. Eu, ca membru al Comitetului Executiv, trebuia sa aduc la cunostinta ce s-a votat la Liga. Mi-am exprimat punctul de vedere, dar am dat votul confomr celor din Adunarea Generala. E adevarat ca noile promovate nu au fost prezente, dar au fost prezente cele care au parasit Liga 1 si au votat. Am senzatia ca, chiar daca se incearca revenirea la 18 echipe, nu se va reusi. Din pacate, in doua adunari generale la Liga, s-a votat pentru acest sistem, chiar de cluburile care spun sus si tare ca nu este bine. Atunci, cand eu am votat impotriva, au mai ramas doar trei… Nu stiu sigur de Viitorul Constanta. Parerea mea este ca disparitia prea multor echipe din Liga 1 este o greseala. Nu cred ca este un lucru bun, dar daca asa s-a decis… Nu cred ca mai este cale de intoarcere. Eu nici nu am drept de vot in AG. Nici nu m-a contactat nimeni sa vorbeasca despre schimbare. Mai mult citesc in presa. Nimeni nu a luat legatura cu mine in privinta unei eventuale schimbari sau reveniri la vechiul sistem. Un singur administrator judiciar al unei echipe m-a contactat. Daca s-ar fi conditionat noul contract al drepturilor TV de schimbarea sistemului competitional, 99% din cluburi ar fi acceptat. Bugetul lor se bazeaza pe banii de la televiziuni”, a declarat Ioan Horoba, la Sport Total FM.
Oficialul mediesean a fost din nou critic la adresa echipelor care au intrat in insolventa si impotriva carora nu se iau masuri:
”Normal ca echipele sa fie depunctate inca din momentul in care au intrat in insolventa. Eu sunt corect si imi platesc jucatorii si le dau salarii mai mici. Altii aduc jucatori, platesc salarii de 5-6 ori, plateste in ghilimele. Il ademeneste pe jucator, ii dau banii 1-2 luni si apoi intra in insolvente. Pe mine nu ma incalzeste ca vor fi penalizati in campionatul urmator. Lucrurile se petrec acum, sub nasul nostru. Aceste insolvente sunt niste scamatorii ca cele pe care le-au facut de-a lungul timpului. Nu si-au platit datoriile fata de jucatori, furnizori, stat. Eu nu-mi permit sa platesc jucatorii cu 10-12 mii pe luna un jucat, asa cum fac cluburile in insolventa. Nu se face nimic cu legea sportului, care a fost o lege organica. Echipa se pregateste. Ne asteapta un meci greu cu Steaua. Incercam sa adunam puncte, sa parasim zona in care ne gasim. Nu jucam nicio partida amicala. Numarul spectatorilor din toata tara este intr-o vadita scadare. Acest lucru se vede, mai ales, la Steaua. Eu nu inteleg de ce fanii se indeparteaza. Nu ei sunt vinovati pentru ca niste racani incearca sa le ia sigla. Eu nu sunt fan Steaua, dar respect Steaua pentru ce a reprezentat si ce reprezinta in fotbalul romanesc. Sa o vezi jucand cu tribunele goale, pare ceva provocat inadins de cineva pentru a distruge Steaua. Poate fi si vina clubului… Eu imi amintesc ca Gigi Becali a preluat Steaua pentru a nu se desfiinta. El a luat-o, a castigat bani, dar a si bagat foarte mult bani in club. E jenant la ce s-a ajuns. Ii va fi greu sa se desparta de fotbal, nu cred ca se pune problema sa vanda Steaua, mai ales ca Steaua produce”, a mai zis Horoba, care a precizat ca Romania nu ar trebui sa aiba emotii cu Insulele Feroe, in meciul de duminica, din preliminariile Euro 2016: ”Daca si de Feroe ne speriem, haideti sa fugim toti din fotbal. Pe Feroe trebuie sa ii batem neconditionat. E o diferenta mare de valoare. Sa fim seriosi! Surpriza ca in Grecia se intampla o data intr-un secol.”

Comentarii